Konsept Danışmanlık Nedir?

konsept danışmanlık

Diyelim ki iş yerinize farklı bir konsept veya yeni bir marka oluşturmak istediniz, doğru kişilerle çalıştığınıza nasıl emin olabilirsiniz?

Eğer bu yazıyı sonuna kadar sabırla okursanız, aslında doğru kişileri bulduğunuza emin olacaksınız?


Peki, biz diğer iç mimarlık firmalarından farklı ne yapıyoruz:

Öncelikle yüz yüze gelip; "ne satacaksınız?" sorusuyla, "Konsept Danışmanlığı" serüvenine başlıyoruz.

Sonrasında ise; sizi can kulağıyla, sözünüzü kesmeden sabırla dinliyor olacağız: Saatlerce, gerekirse günlerce...


Buradaki temel amaç: Sizi iyice anlayıp, adınıza bir "marka" inşası sürecine sağlıklı şekilde başlayabilmektir.

Bir markanın, sağlıklı şekilde hayat bulması için olmazsa olmaz kurallarını temel alarak işe başlıyoruz.


  1. KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI
  2. DOĞRU LOKASYON
  3. ÜRÜN SEÇİMİ VE MENUNÜN OLUŞTURULMASI
  4. MİMARİ TASARIM & DEKORASYON
  5. DOĞRU İŞLETME VE HİZMET ANLAYIŞI


1-KURUMSAL KİMLİK VE MARKA ÇALIŞMASI


"Her şey bir isim ile başlar".

"Konsept danışmanlığının" birinci ve en önemli adımı: Bir bütün olarak yapılan konseptin, uzun vadeli satışlarınız ve oluşturulacak şirket kültürünün ilk adımı sayılan, markanıza uygun bir isim bulmakla başlayacak.

Markanıza uygun isim bulduktan sonra atılacak hızlı adımlar ise:

  • Logonuzun tasarımı
  • Marka tescil ve patent işlemleri
  • İnternet domain adresinizin alınması
  • Web sitenizin tasarımı
  • Sosyal medya hesaplarınızın açılması ve kontrolü
  • Personel kıyafetlerinizin tasarlanması
  • Menü görsellerinizin oluşturulması ve basımı
  • Diğer bütün görsel materyallerinizin hazırlanması

 

Normalde "Kurumsal Kimlik" çalışması şirketler faaliyete açtıktan sonra yapılması akla gelir ama marka bilinirliğinizin oturması için bu süreçlerin "konsept danışmanlığı " sürçlerinde, en başta oluşturulması gerekir.



2- DOĞRU LOKASYON


Genelde iç mimarlık sektöründeki uzmanlar, sizin için doğru lokasyonu nasıl bulurlar? Bizce onların da genel olarak belirgin bir sistematiği yok.

Peki biz bu süreci, "konsept danışmanlığı" adı altında nasıl sistematik hale getirdik onu anlatalım:

Hiç doğru lokasyonun belirlemesi için, bir iç mimarlık firmasının, bu iş için özel görevlendiği uzman bir takım arkadaşının, gözüne kestirdiği bir yerde oturup, insanların; giyimi, elinde taşıdığı poşetler, geçen kişi sayısı, oradaki kalabalığın gelir durumu vb. verilerle ilgili bir tespit yapabileceği aklına gelir mi?

Pek kulağa alışılageldik gelmedi değil mi?

Ya da siz lokasyonu önceden belirleyip, ekibimizi görüşmeye çağırdınız diyelim. Uzman ekibimiz, mekanda gerekli analizleri yaparak; (altyapı yani işletmenin ruhsat almasını kolaylaştıracak bütün süreçleri) mekana gelebilecek ortalama; kişi sayısı, satış stratejisi, ciro ve ürün satış adetleri vb. bütün bu ince analizleri yaparak, önünüze koyar ve bunu yapmanıza yardımcı olacak bütün diğer süreçleri, "konsept danışmanlığı" altında size maksimum verimlilikte sağlar.

Sırf bu iki maddenin açıklaması bile bizi aramanıza yetmeli ama açıklamaya devam ediyoruz.



3-ÜRÜN SEÇİMİ VE MENÜNÜN OLUŞTURULMASI


Bir iç mimarlık firmasından genelde bir mekanın tasarlanması beklenir ama o mekanın;

  • Menünün oluşturulması: Ekibimizde bulunan, Türkiye'deki en ünlü aşçılarından "konsept danışmanlığı" altında oluşturulan marka fikriyle uyumlu, yiyecek- içecek tavsiye ve tanımlamalarının yapılmasıdır.
  • Bar, barista ürün reçeteleri: Yine aynı mantıkta bar ve barista ürün reçetelerinin "konsept danışmanlığı" başlığında oluşturulmasıdır. * Yemek reçeteleri: Her konseptte bulunmayan özel yemek tarif, işin püf noktaları ve özel yemek reçetelerinin verilmesidir.
  • Maliyet analizleri: En makul maliyetle işin maksimum karla oluşturulması gereken adımların bütünüdür.
  • Satış fiyatlarının oluşturulması: Oluşturulan maliyet analizleri çerçevesinde, satış fiyatlarının oluşturulmasıdır.
  • Gerekli eğitimlerin verilmesi: Marka bağımlılığı oluşturulması, çalışan kişilerin iyi eğitilmesinden geçtiğini bildiğimiz için, çalışanların bir marka kültürü etrafında eğitilmesidir.

 

Ayrıca,

  • mutfak
  • bar-barista
  • porselen grubu
  • içecek grubu

gibi sizi süreçte zorlayabilecek mutfak,bar,servis ekipmanlarının seçilimi de "konsept danışmanlığı" adı altında firmamız tarafından marka konseptine en uygun şekilde yapılacaktır.

Kabul edelim ki siz de bu kadar ayrıntıya girilebileceğini beklemiyordunuz. Zaten "konsept danışmanlığı" başlığının içi boş bir tanım olmayıp, sıfırdan bir marka inşası olduğunu özellikle bu maddeyi okuyunca daha iyi anlamış olmanızı umuyoruz.

Çünkü, "sizin başarınız bizim başarımızdır."



4- MİMARİ TASARIM & DEKORASYON


Markalaşma süreçlerinin en zorlu kısımlarından birisi de, mimari ve dekorasyon projelerinin oluşturulması ve hayata geçmesidir. Artık bu işte sizin için bir problem olmaktan çıkıyor.

İşin teknik kısmını içeren ama en azından başlıklar halinde bilinmesi gereken diğer tasarım ve dekorasyon işleri şunlardır:

  • Keşif
  • Rölöve alımı
  • Konsept tasarımı
  • Mekanik projesi
  • Tesisat projeleri
  • 3 boyutlu görsellerin hazırlanması
  • Isıtma soğutma gereksinimleri
  • Konsepte uygun dekorasyon projesi
  • Mobilya imalatı 
  • Mimari, çizim-teknik ve inşaat ekibi ekibinin koordineli çalışarak

tasarım aşaması ve sonrası sizlere son sunumunu yapıyor ve imalat projelerine başlıyoruz.

"Konsept danışmanlığı" ile bütün iç mimar ve diğer teknik personelimizle beraber işinin uzmanı çalışanlarımızla 20 yıllık tecrübe, 100' ün üzerinde proje ve farklı uygulamaları hayata geçirmiş ve yukarıda açıkladığımız maddelerdeki karmaşık yapıyı en basite indirgeyerek size anahtar teslim sunacaktır.

Ayrıca hiçbir iç mimarlık firmasının sunmadığı,

  • 6 aydan 12 aya kadar taksit imkanı
  • İmalatımız olan ürünlere 2 yıl firma garantisi
  • "Konsept danışmanlığı" ile minimum zaman diliminde projenin hayata geçmesi

Bütün bu karmaşık ve yorucu süreçlerde size düşen iki şey var:

1- Bizimle iş yapmaya karar vermek,

2- Anahtarı bize teslim edip, tatile gitmek.

Döndüğünüzde "konsept danışmanlığı" adı altında yürütülen sistem ile açılış kurdelenizi keserek, hazır eğitilmiş ekibinizle ilk günden kazanmanın keyfini çıkaracaksınız.

Biz de, siz ilk paranızı kasanıza koyarken, markanızın doğuşuna tanıklık etmenin hazzını yaşıyor olacağız.

 

Not: Bu anlattıklarımızdan sadece cafe konsepti yaptığımız düşünülmesin. "Konsept danışmanlığı" adı altında;

  • Yazılım ve sipariş cihazlarının temini
  • Isıtma & soğutma sistemlerinin temini
  • Tente pergole sistemlerinin projelendirmeleri ve temini

Oluşturulacak menü içecek grubuna en uygun alt yapının bütün detaylarının çözümlendirilmesi firmamız tarafından yapılmaktadır.



5- DOĞRU İŞLETME VE HİZMET ANLAYIŞI


Kurumsal alt yapısı tamamlanmış işletme artık size ve yönetiminize emanet.

Tabi ki bizim gözetimimizde , Marka değerine uygun işletme alt yapısının oluşturulması ve devamlılığı sağlanması için açılış öncesi ve iş başı eğitimleriyle başlayan süreç konsept danışmanlığının bir parçası olarak denetim ve gözetlemelerle devam ediyor. Sizlere aylık yaptığımız raporlamalar ve grafik sunumlarıyla mikro dan makro ya işletmeniz kontrol altında tutuyoruz. Başlangıçta 3 ay sonrasında sizin talepleriniz doğrultusunda süre uzatımı yaparak sizin adınıza bütün sistemi baştan aşağı denetim altında tutuyoruz.

Bu ne anlama geliyor;

  • Hijyen denetimi
  • En çok satan ürünler
  • Talep görmeyen ürünler
  • Personel değerlemesi
  • Müşteri gözetimi
  • Müşteri ziyaret grafiği
  • Kişi başı satış oranları
  • Oluşturulması gereken kampanyalar
  • Kasa denetimi
  • Kost kontrol stok analizleri
  • Maliyet denetimleri

Bu maddeler uzayıp gidiyor.

"Konsept danışmanlığı" hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için lütfen iletişim kanallarımızdan irtibata geçiniz.